În municipiul Târgu-Jiu din județul Gorj turiștii de pretutindeni pot vizita unele dintre cele mai importante opere ale sculptorului român Constantin Brâncuși (1876-1957). Acestea sunt cuprinse în Ansamblul Sculptural.

Denumit și Ansamblul Monumental ”Calea Eroilor”, acesta are în componența sa patru obiective : Masa Tăcerii, Aleea Scaunelor, Poarta Sărutului, ce pot fi găsite în Parcul Central, și Coloana fără Sfârșit în parcul cu același nume. Brâncuși a urmărit ca prin realizarea acestor capodopere sculpturale (1937-1938) să-i omagieze pe eroii căzuți în timpul Primului Război Mondial.

Fiecare operă are propria semnificație. Astfel, se spune că Masa Tăcerii, compusă din 12 scaune reprezintă,  pe de o parte, masa luată de soldați înainte de luptă, iar pe de altă parte, îi reprezintă pe cei 12 apostoli și în mijloc pe Iisus Hristos.

Aleea Scaunelor, alcătuită din 30 de scaune sub forma unor clepsidre ale timpului, dispuse câte 3, și două bănci din piatră, unește Masa Tăcerii cu Poarta Sărutului. Aceasta din urmă, lucrată în travertin simbolizează unirea celor 8 regiuni cu România, reprezentate prin cei 8 stâlpi ai monumentului.

Imagini pentru coloana infinitului

Sursa foto: www.descoperalocuri.ro

Coloana fără Sfârșit sau Coloana Infinitului surprinde anul intrării României în Primul Război Mondial (1916) prin cele 16 module din care este compusă, dar și ”sacrificiul infinit” depus de eroii neamului românesc pe câmpul de luptă. Coloana se încheie cu o jumătate de modul, ceea ce reprezintă jumătatea acelui an.

Un fapt interesant este că cele 4 opere brâncușiene sunt dispuse pe aceeași axă, de la Vest la Est, cu o lungime de 1275 m. Pot fi vizitate oricând întrucât se află în aer liber.

Cunoscute la nivel internațional, sculpturile brâncușiene reprezintă un punct de atracție atât pentru turiștii autohtoni cât și pentru cei din întreaga lume. Astfel, în municipiul Târgu-Jiu acestea reprezintă principala atracție turistică.

Niciodată nu este în zadar să ne amintim cu mândrie de oamenii valoroși care ne-au lăsat drept moștenire munca lor devenită astăzi simbolul unei epoci. În acest caz, Constantin Brâncuși este un promotor al modernismului (sec. XIX-XX).

Atelierul lui Constantin Brâncuși din Paris, Franța

”La umbra marilor copaci nu crește nimic.” Cuvintele rostite de Brâncuși atunci când refuză să lucreze în atelierul lui Auguste Rodin răsună ca un îndemn solemn de a ne urma propriul drum în carieră.

Autor: Diandra Marina Ionescu

Articol realizat în cadrul Proiectului Tineri Jurnaliști Online, proiect cofinanțat de Ministerul Tineretului și Sportului