România este reprezentată de Delta Dunării, destinaţie situată pe poziţia a 14-a în clasament, în timp ce capitala Moldovei, Chişinăul, este pe locul 34.
Prima poziţie în acest top este deţinută de Asturias, o regiune din nordul Spaniei, care împreună cu priveliştile extraordinare ale mănăstirii Covadonga reprezintă o destinaţie de vis, cu preţuri rezonabile, care încă nu este copleşită de turişti. Pe locul secund este situat oraşul medieval Zebugg din Malta, iar podiumul este completat de regiunea Salzkammergut din Austria, apreciată pentru lacul Hallstatt.
Topul a fost realizat pe baza datelor deţinute de Mastercard, precum şi din informaţii furnizate de bloggeri locali şi experţi în domeniul turismului. Propunerile au fost selectate în funcţie de frumuseţea peisajului, aglomerarea generată de turişti, costurile de cazare şi gradul de confort (modalităţile de plată, uşurinţa de a comunica, transportul local, securitatea şi igiena, calitatea serviciilor).
Atracţia turistică din fiecare ţară respectă următoarele criterii:
  • nu este o destinaţie extrem de cunoscută de către turişti
  • oferă multiple atracţii, printre care evenimente culturale şi activităţi în natură
  • poate fi vizitată în cea mai mare parte a anului
  • este acceptată plata cu cardul
  • nu se adresează doar unei anumite categorii de vârstă sau status marital
  • are o infrastructură potrivită pentru călători
 
  1. Asturias şi mănăstirea Covadonga, Spania
  2. Mdina şi Zebbug, Malta
  3. Regiunea Salzkammergut, Austria
  4. Insulele Azore, Portugalia
  5. Perast, Montenegro
  6. Lednice-Valtice, Cehia
  7. Insula Pag, Croaţia
  8. Insula Saaremaa, Estonia
  9. Regiunea Volos şi Pelion, Grecia
  10. Velika Planina, Slovenia
  11. Kaszuby, Polonia
  12. Naarden, Olanda
  13. Cape Kolka, Letonia
  14. Delta Dunării, România
  15. Parcul Naţional Balaton-Uplands, Ungaria
  16. Gjirokaster, Albania
  17. Lacul Sevan, Armenia
  18. Sheki, Azerbaijan
  19. Brest, Belarus
  20. Orval Abbey, Belgia
  21. Lacurile Jajce & The Pliva, Bosnia şi Herzegovina
  22. Plovdiv, Bulgaria
  23. Fano, Danemarca
  24. Turku, Finlanda
  25. Canionul Tarn, Franţa
  26. Mtskheta-Mtianeti, Georgia
  27. Saxonia, Germania
  28. Grundarfjörður, Islanda
  29. Betlehem of Galilee, Israel
  30. Calabria, Italia
  31. Trans-ili Alatau, Kazahkstan
  32. Parcul Naţional Aukštaitija, Lituania
  33. Parcul Naţional Mavrovo, Macedonia
  34. Chişinău, Moldova
  35. Tromso, Norvegia
  36. Inishowen, Irlanda
  37. Kazan, Rusia
  38. Canionul Uvac, Serbia
  39. Parcul Naţional Slovak Paradise, Slovacia
  40. Gotland & Visby, Suedia
  41. Ruinaulta, Elveţia
  42. Çanakkale, Turcia
  43. Lviv, Ucraina
  44. St. Michael’s Mount, Marea Britanie
 
Cardurile devin un partener de călătorie
Turiştii europeni utilizează tot mai frecvent cardurile pentru rezervarea vacanţelor, dar şi pe durata călătoriilor. Un sondaj realizat în anul 2016 printre consumatorii din 12 ţări europene a relevat faptul că 55% dintre turişti folosesc cardul pentru a rezerva biletele de avion, camerele de hotel şi pentru alte cheltuieli efectuate înainte de a merge în vacanţă, iar 45% dintre aceştia îl folosesc în timpul călătoriei propriu-zise. Ţările care înregistrează cele mai multe plăţi cu cardul realizate de către turişti sunt Austria, Norvegia, Elveţia, Islanda şi Estonia.
38% dintre români utilizează cardul în etapa de pregătire a vacanţelor, în timp de 62% îl folosesc în timpul vizitelor. Românii cheltuiesc cele mai mari sume pe cumpărături, ieşiri în oraş şi mâncare, vizitarea atracţiilor turistice şi cazare. De asemenea, aceştia optează pentru deplasări pe distanţe scurte, în interiorul ţării sau în ţările vecine, atât pentru călătoriile de afaceri, cât şi pentru cele de odihnă.
Pentru a se bucura de o vacanţă relaxată şi liniştită, compania recomandă turiştilor să ia în calcul următoarele sfaturi:
 
  • Să cunoască avantajele conexe ale cardului, printre care serviciile de securitate, de călătorie şi de petrecere a timpului liber, care pot asigura o experienţă cu adevărat completă
  • Să comunice băncii sau instituţiei financiare destinaţia lor, astfel încât aceasta să poată interveni cât mai rapid, dacă situaţia o va cere.
  • Să salveze numărul indicat pe card în secţiunea „Card furat sau pierdut“ în caz că va fi nevoie să fie blocat
  • Să ceară chelnerului să aducă cititorul de carduri sau să însoţească chelnerul până la POS, atunci când plătesc cu cardul la un restaurant sau cafenea
  • Să nu noteze nicăieri codul PIN şi nici să îl salveze în telefonul mobil
  • Să plătească cu cardul în moneda ţării unde se află, pentru a obţine cea mai bună rată de schimb
  • Să verifice extrasurile de cont în termen de 30 de zile. În cazul în care intervine ceva suspect, să sune la bancă